Dinsdag 16 Oktober (door Anouk en Vivianne)

geplaatst in: 2018 Griekenland week B | 3

Dinsdag 16 oktober
Van Kalamos naar Groot Vathi
Vanmorgen zijn we vanuit Kalamos naar Groot Vathi uitgevaren. Onderweg hebben we heerlijk gezeild en ondertussen veel dingen mogen doen, zoals het oefenen met knopen leggen o.a de paalsteek ( een knoop die niet meer los kan, wat je ook doet) en de achtknoop. We hebben ook geluncht met worstjes en brood terwijl we aan het zeilen waren. Toen we bijna in one house bay (een baai met een huis) waren heeft Vivianne het anker laten zakken. We hebben toen heerlijk gezwommen en pootje gebaad. Na ongeveer een uur in one house bay gelegen te hebben gingen we door naar Groot Vathi en daar mocht Anouk het anker laten zakken en Vivianne mocht het touw aangeven om de boot vast te leggen aan de kade. En natuurlijk waren wij als eerste binnen! In Groot Vathi hebben we ook een gezellige schippersborrel gehad. En vanavond gaan we lekker eten bij restaurant Nikos.
Groetjes van Vivianne en Anouk uit het zonnige Griekenland!

Woensdag 17 Oktober
Dinsdag 16 Oktober (door Oscar)

3 reacties

1. minigret

Belangrijke taken die jullie mochten doen; gaaf hoor! Veel plezier nog!

2. Merijn Boonen

Aaahoooyy zeilerss,

Het lijkt erop dat jullie het goed naar jullie zin hebben. En hoe gaat het met die knopen nu? Jullie maken de boot maar beter niet vast met de paalsteek gezien die niet meer los kan . Goed om te horen dat jullie ervan genieten en uiteraard als eerste binnen zijn.