Vrijdag 24-10-2014 Athenibaai – Lefkas Marina

geplaatst in: 2014 Griekenland week B | 0

Vanochtend wakker geworden met regen! Niet echt Grieks weer. We hadden het echter wel verwacht. Ook dat er weer veel wind zou komen. Voor de zekerheid hadden we per boot een tweede anker gezet. Je weet maar nooit!

Voor het eerst deze week hebben we binnen in de kajuit ontbeten. Vak voor we uit wilde varen kwam er een donkere lucht over de bergen te voorschijn. We zijn toen toch nog maar even blijven wachten tot de bui over was. Dat was maar goed ook!

Er viel zoveel regen dat de weg en de trap naar de boten veranderde in een snelstromende rivier met een waterval. Na een uurtje stopte het met regenen en zijn we uitgevaren naar Lefkas. Zogauw we de baai uitvoeren merkten we pas goed dat het die nacht hard gewaaid had want er stond een hoge deining op zee waardoor de boten erg heen en weer slingerden. Diegene die in de kajuit zaten kwamen snel op het achterdek zitten omdat ze binnen zeeziek  begonnen te worden. (katterig)

Na een vaartocht van twee uur kwamen we in Lefkas waar we een plaats kregen in de Marina omdat de stadskade helemaal vol was. Dit was wel handig want dan kon iedereen lekker gaan douchen. (en dat was nodig ook!!)

’s Avonds zijn we in Lefkasstad gaan eten. Na het eten, we kregen een toetje van de zaak, zijn we nog naar een bar gegaan waar we de week gezellig met z’n allen afgesloten hebben. Er waren een paar toespraakjes van Han, Merijn, Vivianne, Melvin en Guido. Het was een hele gezellige week met avontuurlijk weer.

Morgen moeten we om half zeven opstaan om op tijd te zijn voor de bus die ons om kwart voor acht naar het vliegveld brengt. We maken dan een tussenlanding op Kefalonia en vliegen dan door naar Amsterdam (Schiphol)

Nu naar bed want morgen weer vroeg op.