Donderdag 23-10-2014 Kalamos – Atheni-baai Meganisi

geplaatst in: 2014 Griekenland week B | 3

Door Lisa en Kevin

Vanmorgen hebben we zoals gebruikelijk ontbeten op de schepen. De tocht was wat het weer betrof zeer wisselvallig. Op het begin scheen de zon maar er was te weinig wind aanwezig. Dit veranderde snel toen we door donkere wolken gingen varen en voor we het wisten begon het te stormen. Door de sterke wind konden we goed zeilen al werden we allemaal nat (gold niet voor de mensen binnen). Met windkracht 8 gingen we zeer schuin en de spullen binnen vlogen allemaal heen en weer.  Ondanks alles zijn we allemaal heelhuids aangekomen, nou ja, de meeste althans. Toen we arriveerde op de haven van Atheni-baai op Meganisi gingen we lunchen. Daarna kregen we wat meer zon en werd het aangenamer voor de liefhebbers onder ons om een duikje te nemen in het water en een aantal mensen (waaronder ik) gingen richting een oud dorpje boven in de bergen. Het dorpje zelf was relatief rustig en mooi om te zien alleen moesten we wel een flinke klim maken zoals een aantal dagen geleden. De overige reizigers onder ons die geen van beiden ondernamen gingen zoals gewoonlijk chillen. Onze boot (Tai Tai) werd weer gebruikt om te zwieren net als eerder alleen dit keer waren het er minder dan toen eerst. Toen het 19:00 was gingen we met de hele groep dineren. In tegenstelling tot gisteravond waar wij diverse gerechten als hoofdgerecht kregen mochten wij dit keer wel een keuze maken. Dit betrof een zes gangen menu, was niet veel om uit te kiezen maar wel fijner als wat we gisteren hadden ervaren. Een hele verbetering naar mijn mening was dat we friet erbij kregen. De hele groep zit nu nog na te genieten van het avondmaal en zitten nu nog wat te buurten met elkaar.

Nu zijn we heerlijk aan het dansen in het restaurant. Twee broers die de baas van het restaurant zijn hebben ons de Sirtaki geleerd. Nu gaan we op lekkere muziek uit de vorige eeuw uit ons dak.

Morgen helaas weer terug naar Lefkas.Met veel groeten uit een geweldig Griekenland!

Lisa en Kevin

Vrijdag 24-10-2014 Athenibaai - Lefkas Marina
Dinsdag 21-10-2014 en woensdag 22-10-2014

3 reacties

1. Minigret

Net Expeditie Robinson gekeken en dat deed me weer aan Griekenland denken! Hoop dat er bij jullie niemand af valt; Doe maar voorzichtig in de storm en met dat spannende gezwaai! 😉

• Mariëlle

Super jullie geweldige stormtocht , wat geweldig dat jullie de shirtaki hebben geleerd leuke dans , geniet van de boottocht morgen naar lesbos en fijn overmorgen weer in Nederland moet een kanjer van een ervaring. Dank je wel voor jullie geweldige verslagen Jassas x Mariëlle ( moeder van Stijn)

2. Pauline

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!! Een super week hebben jullie volgens mij gehad. Hier in Nederland is het een echt Hollands weertje! Als ik mijn ogen dicht doe probeer ik steeds nog weer even in Griekenland te zijn.. Voelt alweer als weken geleden! Geniet van jullie laatste nachtje op de boot en hele goede terug reis!