Donderdag 18 oktober (6e dag)

geplaatst in: 2012 Griekenland week A | 0

Door: Eline

Van: Groot Vathi
Naar: Port Ateni

Hallo iedereen,
Gisteren avond na het eten hadden we de keuze om mee te gaan naar een lounge bar, of om naar de boot terug te gaan (om een spelletje te doen of om gewoon te gaan slapen).  Ik had voor het barretje gekozen en daar aangekomen plofte Vivianne en ik gelijk op de bank om “ons plekje” te bemachtigen. Moniek, Jelle & Koen kwamen bij ons zitten en wij meiden (Moniek, Vivianne en ik) gingen meteen naar de wc om onze make-up te doen. Verder hebben we een hele gezellige avond gehad, poging tot dansen maar de muziek was niet echt een muziek stijl waar ik op kan dansen, wel leuke foto’s gemaakt. Op de terugweg naar de boot had onze Han(nanas) een leuke mededeling: dat we de volgende ochtend mochten shoppen (van 9.00 – 10.00 uur). Terug op de boot lagen Merlijn, Denise en Jos net in bed, maar ik sliep ook vrij snel, hihihi.
Vanochtend was ik rond 8.30 uur wakker maar het ontbijt was er nog niet, dus eerst mijn medicatie ingenomen, daarna wat winkeltjes bezocht met KoenS als leiding. Ik heb 2 zonnebrillen gekocht, een souvenirtje en 2 stukjes lekkere baklava, in een supermarktje zat een man achter de kassa die in 1953 in Nederland heeft gewerkt op een schip in Rotterdam die man was super enthousiast dat er Nederlanders waren en liet foto’s zien van zijn tijd in Nederland. Hij zei heel de tijd “One moment, one moment”. Terug op de boot hebben we snel wat gegeten en zijn daarna meteen gaan uitvaren.  We hebben (helaas) tot aan de lunch plek op de motor moeten varen, omdat er geen wind was…
De lunch hebben we gehad op cliffbay, daar zijn we ook met bij-bootjes naar een grot geweest. Bij mij in het bij-bootje zaten Denise, Bram, Vivianne en Melvin v. U (die het bootje bestuurde). De grot was super mooi, lekker avontuurlijk, ECHT MIJN DING!!!
Vanochtend stond ik al op met redelijk veel absences en die zijn in de loop van de dag meer geworden.
Na de lunch gingen we (gelukkig) weer ECHT zeilen! Daarvoor zijn we tenslotte hier!
Jammer genoeg had ik erg veel last van hoofdpijn en absences dus heb ik veel gelegen en gerust.
Aangekomen in de haven van Port Atheni had ik toch maar even een paracetamol ingenomen.
Nu zitten we in het restaurantje te wachten op het eten, vanavond kregen we volgens mij nog een leuk optreden van dansende koks ofzo, ben benieuwd!
Ik hoop dat het weer in Nederland wat beter is geworden, want hier in Griekenland weten ze wel dat: “Na regen  zonneschijn komt” (hihihi).

Groetjes vanuit een gezellige groep, gezellige mensen hier in Griekenland!
Eline

Hoi allemaal
Ik werd wakker met een heerlijk grieks zonnetje.
Daarna gingen we eten en kregen de schippers te horen waar we naar toe gingen. Wij mochten lekker schoppen maar ik heb niks gekocht. Wel 2 ballen en postzegels verder niks toen we terug waren en de boodschappen binnen was gingen varen tijdens het varen zat ik op dolfijnen jacht. Ik en maaike hebben ze gezien de rest nie te druk met andere dingen  hihihi. Bij de luchs ging ik samen met henk tussen de vissen zwemmen. Gelukig hebben ze me niet opgeeten. Toen kwamen ze er achter dat de boot kapot was. Der was iets met de schroef. Dus ik mocht kiezen op onze boot blijven of naar een ander gaan ik koos de 2 opsie. Duikers hebben een nieuwe schroef onder onze boot gezet.
Daarna heb ik nog wat bij gepraat met iliene, melvin en jos. Melvin had een lied over een vis. Sloeg nergens op maar ik lag wel ik een duuk. Al gauw was het avond en gingen we eten. Maar eerst werden wat berichtjes van ouders op de website voor gelezen. Dat was leuk. Na eten was het feest. Ondangs de gekke danssen die er tussen zitten hebben we hier de groot ze lol 🙂

Groetje dominique

Hoi mama en jaap

Met vliegen is ales goed gegaan
En toen we waren aan gekomen hebben die dag ook nog ge vaaren
En za zo ma di niet zo mooi weer  maar wel en zonnetje soms er door
Dinsdag storm 9 tot 10 met harde vlaagen
Maar woensdag ja fijn zeil weer en ik had voor iedereen thee en kofie gezet
Vandaag  ja niet zoon goed zeil weeren heb nog  heel even  maar wel lekker zon vandaag de  hele dag
en we zijn nu aan gekomen in port atheni op meganisi en heb weer heerlijk ge eten
en zijn we nu met ze allen aan het dansen

groetjes(en een kus voor  boyd en mama)en jaap een knuffel
Bram

Vrijdag 19 oktober (7e dag)
Woensdag 17 oktober (5e dag)