Dinsdag 1 mei (2e dag)

geplaatst in: 2012 IJsselmeer | 0

Van Lemmer naar Enkhuizen

Door: Vivianne

Ik had vanacht niet zo goed geslapen door de golven die tegen de boot klotsten. Vanochtend werden we om half 8 wakker gemaakt. Dat was een half uur te vroeg wand we hadden 8 uur afgesproken. Toen ik wakker was ben ik opgestaan en zijn we met zun allen binnen gaan ontbijten. Wand het was buiten nog best fris. Daarna hebben we opgeruimd en zouden we om 10 uur uitvaren maar dat was een uur later wand om 11 uur kwam Viktor pas dus konden we toen pas uitvaren. En toen begon het ook te regennen. Maar gelukkighadden we smorges zeilpakken gehuurd. Zo nu en dan hadden we een buitje maar de meeste tijd was het droog. Ik heb ook zelf de boot gestuurd, dit keer zonder de wisky koers! Rond half een, een uur gingen we lunchen op het water en toen was het ook wind stil. Dus lagen we stil. Best handig met lunchen. Daarna was ik in slaap gevallen. En toen ik wakker werd hebben we wat gedronken en en wat lekkers gegeten op de boot. Rond 16.00 kwamen we aan in Enkhuizen.

2012050101 2012050102

Toen hebben we de boot aangelegd en zijn we naar het zijlwinkel geweest even verderop. Daar hadden ze ook wasknijpers was handig voor de Akimon die haden er geen aan boord dus hebben we een paar keer door de portofoon naar Han proberen te vragen of we die konden kopen voor hun boot. Maar Han reageerde niet en de rest ook niet. Dus zijn er een paar terug gelopen om det te vragen en daarna trug te komen maar wat bleek nou Han had hun portofoon niet aanstaan. Ja dat is ook niet slim he? Dus daarom reageerde hij niet op de portofoon. Daarna zijn een aantal de wasknijpers gaan kopen en een aantal terug om te koken ik ging mee terug om te koken lekkeren spageti.

2012050103 2012050104 2012050105

Maar Alicia, zwemmen daar is het te koud voor wand het was vandaag maar 12 graden en de verjaardag van Bram was wel geselig gister. En merijn heefd het ook erg naar zijn zin dit was het. Tot vrijdag

Groetjes van Vivianne

2012050106 2012050107

Door Monique

We begonnen vanmorgen eerst met het passen van de zeilpakken. Vandaag vertrokken we vanuit Lemmer, met regen dus trokken we maar lekker warm de zeilpakken, we waren wat later vertrokken want we moesten wachten op Viktor die nog moest komen. Eenmaal vertrokken vanuit Lemmer met dus regen stoer hoor, we gaan er voor! Na een paar kleine uurtjes varen kwam de zon er doorheen, lekker van kunnen genieten daar doen we het ook voor he. We waren voor we het IJselmeer op gingen ook nog door een sluis gemoeten, hierbij mocht ik ook nog helpen dit gaf me wel een beetje een kik. Eenmaal op het IJselmeer mocht/heb ik ook nog gestuurd wel weer even wennen maar weer echt een heerlijk gevoel wordt dan echt beetje/heel erg blij geniet er echt van en helpt tegen(zeeziek), ik was in de heerlijke zon ook even beetje in slaap gevallen want heb vanacht echt niks geslapen, om 08:15 weer eruit heel moe, maarja komt goed!!

2012050108

We hadden vandaag toch nog windt om niet alleen op de motor maar ook lekker op de zeilen we hadden windtkracht 1 tot 2. We gingen ongeveer 5,2 knopen. Alles bij alles heb ik een leuke dag gehad en er van genoten alleen wel jammer dat we weinig windt hadden. We hopen op meer beter windt en dus echt zeilweer dat we wel echt kunnen zeilen want daar doen we het voor, ik heb trouwens vandaag nog zeilhandschoenen gekocht helemaal blij mee. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe avondturen.

Groetjes Monique

Woendag 2 mei (3e dag)
Maandag 30 april (1e dag)